درمان کرونا با رمدسیویر ۲۳۴۰ دلار خرج بر می دارد
تکنولوژی

درمان کرونا با رمدسیویر ۲۳۴۰ دلار خرج بر می دارد

شرکت گیلیاد ساینس اعلام کرده بهای یک دوره داروی رمدسیویر که به درمان کووید۱۹ کمک می کند، در کشورهای توسعه یافته ۲۳۴۰ دلار است.

شرکت گیلیاد ساینس روز گذشته بهای داروی رمدسیویر را برای یک دوره درمانی یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ را در کشورهای توسعه یافته و ثروتمند ۲۳۴۰ دلار اعلام کرد. همچنین این شرکت توافق کرد تا نیمی از داروهای تولیدی خود را در سه ماه آینده به آمریکا ارسال کند.

هرچند این قیمت بالا به نظر می رسد، اما از طیف بهای ۲۵۲۰ تا ۲۸۰۰ دلاری که سازمان غیرانتفاعی  ICER  تخمین زده بود، کمتر به حساب می آید. این درحالی است که هفته قبل محققان انگلیسی اعلام کردند داروی ارزان قیمت دگزامتازون نرخ مرگ و میر را میان بیماران وخیم کووید۱۹ کاهش می دهد. همین امر روی قیمت گذاری رمدسیویر تاثیر گذاشته است.

پیش بینی می شود  تقاضا برای رمدسیویر بالا باشد زیرا یکی از درمان هایی است که تاکنون به مقابله با کووید۱۹ کمک کرده است. طی آزمایش های بالینی این دارو مدت زمان  بستری شدن فرد در بیمارستان را کاهش داد. همچنین  مقامات بهداشتی در آمریکا و ژاپن اجازه اضطراری استفاده از دارو را صادر کرده اند.

قیمت یک دوره درمانی این دارو برای بیماران آمریکایی تحت پوشش بیمه، ۳۱۲۰ دلار یا ۵۲۰ دلار به ازای هر شیشه است. این در حالی است که  گیلیاد اعلام کرده بود بهای دارو در کشورهای توسعه یافته و همچنین برای بیماران آمریکایی تحت پوشش برنامه های درمانی دولتی  ۳۹۰ دلار است. بنابراین قیمت جدید ۳۳ درصد بیشتر از بهای پیشین است.

دنیل او دی مدیر ارشد اجرایی گلیاد ادعا می کند قیمت این دارو بسیار کمتر از ارزش واقعی آن است زیرا  مرخص شدن زودهنگام بیماران کووید۱۹ از بیمارستان حدود ۱۲ هزار دلار در هزینه ها صرفه جویی می کند.

این در حالی است که گروه های حمایت از بیماران معتقدند هزینه این دارو باید کمتر  باشد زیرا رمدسیویر  با استفاده از پشتیبانی مالی دولت آمریکا ساخته شده است.

همچنین این شرکت مشغول توسعه نسخه استنشاقی این دارو است که در خارج از محیط های بیمارستانی کاربرد دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه