دستکش پیشرفته‎‌ای که با اتصال به گوشی زبان اشاره را ترجمه می‌کند
شرکت‌ها

دستکش پیشرفته‎‌ای که با اتصال به گوشی زبان اشاره را ترجمه می‌کند

محققان موفق به تولید یک دستکش شدند که می‌تواند زبان اشاره ناشنوایان را با اتصال به گوشی هوشمند ترجمه کند.

یادگیری زبان اشاره می‌تواند یک فرایند دشوار و طولانی باشد. افراد مبتلا به اختلالات شنوایی، برای ارتباط با دیگران دچار مشکلات زیادی هستند و از نظر ارتباطی دارای گزینه‌های کمی هستند. اغلب اوقات، افراد بدون هیچ مشکل شنوایی باید برای یادگیری زبان اشاره به منظور صحبت با دوستان یا نزدیکان خود استفاده کنند. بر اساس گزارش Engadget، محققان دانشگاه UCLA دستکش پیشرفته‌ای را تولید کرده‌اند که می‌تواند زبان اشاره را به متن یا گفتار در تلفن هوشمند ترجمه کند.

این سیستم در زمان واقعی کار می‌کند و می‌تواند ۶۶۰ علامت زبان اشاره آمریکایی را با دقت تقریباً ۹۹ درصد متمایز کند. این دستکش در هر انگشت از حسگر‌های کششی استفاده می‌کند که به صفحه مدار وصل می‌شوند. در این دستکش اتصال بلوتوث وجود دارد که سیگنال‌ها را از دستکش به تلفن هوشمند منتقل می‌کند و سپس به برنامه طراحی شده برای این دستکش رسیده و این سیگنال‌ها به کلمات با سرعت تقریبی ۶۰ کلمه در دقیقه تفسیر می‌شود.

نمونه اولیه این دستکش هوشمند نسبت به کار‌های مشابهی که با همین ایده آغاز به کار کرده‌اند، ارزان‌تر بوده و ساخت آن کمتر از ۵۰ دلار داشته است. با این حال، این دستکش هنوز کاملا آماده نیست و برای کارآمدتر بودن، این دستکش باید علامت‌های بیشتری را یاد بگیرد و بتواند زبان اشاره را با سرعت بیشتری ترجمه کند.

با این وجود، تیم طراحی این دستکش هوشمند امیدوار است که روزی بتواند این دستکش را به عنوان یک وسیله آموزشی برای آموختن زبان اشاره به افراد بیشتری ارائه کند و به شکاف بین افراد دارای اختلال شنوایی و استفاده‌کنندگان عادی کمک کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه