تولید نسل جدید نمایشگرهای OLED تک‌رنگ با فناوری نانو در کشور
جهان

تولید نسل جدید نمایشگرهای OLED تک‌رنگ با فناوری نانو در کشور

محققان در کشور توانستند نسل جدید نمایشگرهای OLED تک‌رنگ با فناوری نانو را تولید کنند.

یکی از راه‌حل‌های کارآمد در زمینه کاهش انرژی در چشمه‌های روشنایی استفاده از محصول جدیدی از خانواده LEDها با عنوان «چشمه‌های نورگسیل آلی» (OLEDS) است.

در این محصول، از مواد آلی شامل پلیمرها به‌عنوان مواد فعال الکترولومینسان استفاده می‌شود. از اولین‌بار که OLED در سال ۱۹۸۷ توسط تانگ ساخته شد، پژوهش‌های وسیع علمی و صنعتی به منظور دست یافتن به ساختارهای کارآمد و کاربردی در زمینه تولید OLEDS صورت گرفته است.

عملکرد دیودهای نورگسیل آلی به سرعت در حال پیشرفت است، به طوری که چشمه‌های حرارتی را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون هم‌تراز LED و چشمه‌های فلورسان است. علاوه بر این از مزایای ویژه‌ای نسبت به دیگر چشمه‌ها نظیر قیمت پایین، فرایند تولید در دمای پایین، قابل ساخت بر سطوح انعطاف‌پذیر و بزرگ و قابلیت تغییر مواد با استفاده از تغییر ساختار ماده برخوردار است.

در حال حاضر نشانگرها و نمایشگرهای محصولاتی همچون فاصله‌یاب‌ها و سامانه‌های تصویربرداری، در نسل‌های جدید خود از فناوری جدید OLED بهره می‌گیرند.

یکی دیگر از کاربردهای فناوری نوین OLED در تولید میکرونمایشگرهایی است که در بسیاری از محصولات تجاری از قبیل تلفن‌های همراه و نمایشگرهای کوچک در صنایع صوتی و تصویری به کار می‌رود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه