امکان جداسازی بسته «شاد» برای دانش‌آموزان هنگام استفاده از گوشی والدین
ایران

امکان جداسازی بسته «شاد» برای دانش‌آموزان هنگام استفاده از گوشی والدین

آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: آغاز سال تحصیلی جدید فرا رسیده، ممکن است شما هم مجبور باشید از آموزش مجازی استفاده کنید. تلاش می‌کنم اطلاعات خلاصه و مهمی را درباره نحوه استفاده و هزینه‌ها تقدیم‌تان کنم.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در راستای نگرانی والدین از آفات فضای مجازی، درصورت استفاده کودکان از گوشی والدین، می‌توان یک کد دستوری برای جابه‌جایی بسته اینترنتی تعریف کرد برای اینکه تنها بسته شاد برای کودک فعال باشد.

به گزارش ایسنا، درحالی که بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری با اما و اگرهایی روبه‌رو بود و از سوی وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش هم تمهیداتی برای آموزش مجازی در نظر گرفته شده بود،‌ در نهایت از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد مدارس از شنبه ۱۵ شهریورماه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به‌صورت حضوری آغاز خواهد شد و اینکه  اصل بر حضور بوده مگر پروتکل‌ها اجازه ندهند.

از سوی دیگر محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ چند روز پیش از اتصال تمامی مدارس به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اعلام کرد کار اتصال پرسرعت و رایگان همه‌ی مدارس کشور به شبکه‌ی ملی اطلاعات به پایان رسید تا ⁧‫دسترسی ‌همگانی‬⁩ به آموزش مجازی محقق شود.  

در این راستا، آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: آغاز سال تحصیلی جدید فرا رسیده، ممکن است شما هم مجبور باشید از آموزش مجازی استفاده کنید. تلاش می‌کنم اطلاعات خلاصه و مهمی را درباره نحوه استفاده و هزینه‌ها تقدیم‌تان کنم.

نگرانی والدین از آفات فضای مجازی

وی با اشاره به نگرانی والدین از آفات فضای مجازی اظهار کرد: اگر فرزند شما از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کند، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت family safety سیستم عامل ویندوز، مراقب حضور فرزنداتان در فضای مجازی باشید و دسترسی او را مدیریت کنید. اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید، از جست‌وجوی گوگل کمک بگیرید. اگر فرزند شما از تبلت یا گوشی هوشمند اندروید استفاده می‌کند، ساده‌ترین کار برای مدیریت دسترسی و نظارت بر کودک در فضای مجازی، استفاده از ابزار google family link است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر هنوز ابزاری برای فرزند خود تهیه نکرده‌اید یا علاقمند به گره‌گشایی نیازمندان و خرید تبلت‌ برای آن‌ها هستید، توصیه می‌کنم از تبلت‌های ایرانی انارستان خرید کنید. انارستان همه ابزارهای مدیریت والدین را دارد و مطابق فرهنگ ایرانی‌اسلامی و نیاز کودکان ساخته شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه