آمریکا آسیب پذیرترین کشور دنیا در برابر حملات «DDoS»
فضای مجازی

آمریکا آسیب پذیرترین کشور دنیا در برابر حملات «DDoS»

در ماه مارس آمریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا هدف حملات سایبری «دس داس» (DDoS) قرار گرفت.

 آمارها نشان میدهد در ماه مارس آمریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا هدف حملات سایبری «دی داس» (DDoS) قرار گرفته است.

شرکت ارائه خدمات وی پی ان (ATLAS) در گزارشی اعلام کرد سرورهای آمریکا در ماه گذشته 175 هزار حمله سایبری از نوع «DDoS» را تجربه کردند که این کشور را به آسیب پذیرترین منطقه از این لحاظ در دنیا تبدیل کرد.

این در حالی است که کره جنوبی با ثبت 74 هزار حمله «DDoS» پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار گرفت و برزیل با 51 هزار حمله رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

طی این مدت چین 45 هزار حمله «DDoS» را تجربه کرد در حالی که انگلیس با ثبت 44 هزار حمله در جایگاه پنجم قرار گرفت.

این گزارش می افزاید طی ماه مارس بیش از 439 هزار حمله «DDoS» در سراسر جهان به ثبت رسید که مبدا بیش از 54 درصد این حملات در آمریکا بوده است.

برپایه این گزارش تعداد حملات به سرورهای آمریکایی طی دوره مذکور تقریباً چهار برابر اهداف چینی بوده که احتمالاً به خاطر اعمال کنترل های شدیدتر بر روی اینترنت چین است.

خیلی از وب سایتهای چینی از خارج این کشور غیرقابل دسترس هستند و استفاده از VPN نیز در این کشور ممنوع است در حالی که دسترسی به اهداف آمریکایی ساده تر است.

براساس این گزارش احتمالاً در بیش از 99/9 درصد حملات، مهاجمان عملاً سرورهای قربانی بودند که به آنها دستور داده شده بود تا نقطه دیگری را هدف قرار دهند.

حمله «منع سرویس توزیع شده» یا «DDoS» یکی از خطرناک ترین و جدیدترین حملات در بستر اینترنت است که به زبان ساده یعنی سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور یا کامپیوتر هدف. این حمله باعث استفاده زیاد از منابع سرور شده و سرویس ‌دهی عادی آن دچار اختلال می‌شود.

در این نوع از حملات، در طی یک بازه زمانی مشخص و به صورت مداوم، از یک سرور (با IP مشخص) توسط تعداد زیادی کامپیوتر، درخواست دریافت اطلاعات میشود.

به دلیل محدود بودن قدرت پردازش سرور، سرور دچار اختلال در سرویس ‌دهی یا حتی down می شود.

هدف مستقیم این حملات شاید خرابکاری یا دزدیدن اطلاعات نباشد بلکه ایجاد اختلال در ترافیک وب سایت یا جلوگیری از دسترسی کاربران جزو اهداف اصلی آنهاست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه