وقتی یک اپلیکیشن ساده از «پسران چشم آبی» آمریکا جلو می زند
شرکت‌ها

وقتی یک اپلیکیشن ساده از «پسران چشم آبی» آمریکا جلو می زند

سه شرکت بزرگ آمریکن ایرلاینز، ایکسپدیا و هیلتون که در صنایع حمل و نقل، گردشگری و مسافرتی فعالیت می کنند به «پسران چشم آبی» آمریکا معروف هستند، به لطف شیوع کرونا ارزش بازاری یک اپلیکیشن ویدئوکنفرانس از ارزش مجموع این شرکت ها پیشی گرفته است.

آیا میتوانستید تصور کنید که روزی شرکت بزرگ آمریکن ایرلاینز یا گروه هتلداری هیلتون میدان رقابت را به یک اپلیکیشن ساده ارتباط جمعی واگذار کنند.

اما به لطف شیوع ویروس کرونا و رونق ابزارهای ارتباط ویدئویی و تصویری این امر میسر شده است.

مطابق یک گزارش در حال حاضر ارزش بازاری اپلیکیشن ویدئوکنفرانس زوم (Zoom) از ارزش مجموع سه شرکت بزرگ «آمریکن ایرلاینز»، «ایکسپدیا» و «هیلتون» پیشی گرفته است.

اپلیکیشن «زوم» که ابزاری برای برقراری جلسات تصویری و گروهی از راه دور است در حال حاضر دارای ارزش بازاری به میزان 31/73 میلیارد دلار است.

این در حالی است که ارزش بازاری آمریکن ایرلاینز (7/91 میلیارد دلار)، ایکسپدیا (4/35 میلیارد دلار) و هیلتون (18/26 میلیارد دلار) که به «پسران چشم آبی» آمریکا معروف هستند، مجموعاً برابر 30/52 میلیارد دلار است.

از آنجا که خیل عظیمی از مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا در قرنطینه به سر می برند یا به نوعی با محدودیت های رفت و آمد مواجه هستند، تقاضا برای کنفرانسهای مجازی از راه دور به سرعت بالا رفته است و شرکت های سراسر جهان به ارتباطات آنلاین برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی روی آوردهاند.

پلتفرم ویدئوکنفرانس «زوم» به شکل گسترده برای خدمات آموزشی یا پزشکی از راه دور مورد استفاده قرار گرفته و حتی از طریق مراسم ازدواج مجازی و «زوم پارتیها» به فضاهای شخصی و خصوصی نیز نفوذ کرده است.

در نقطه مقابل صنایع حمل و نقل، مهمانداری و هتل داری از جمله بخشهایی هستند که بیشترین آسیب را بابت شیوع کرونا متحمل شده‌اند.

برای مثال ارزش بازاری صنایع هتلداری «هیلتون» در ماه ژانویه برابر 31 میلیارد دلار بود اما اکنون تقریباً به نصف کاهش یافته است.

تا تاریخ سوم آوریل به ترتیب 4 و 7 میلیارد دلار نیز از ارزش بازاری «آمریکن ایرلاینز» و «ایکسپدیا» کاسته شده است.

در مقابل ارزش بازاری «زوم» از آغاز سال میلادی تاکنون تقریباً دو برابر شده است.

گفتنی است از جمله تازه ترین کاربردهای این اپلیکیشن برگزاری مراسم ازدواج آنلاین در نیویورک است به طوری که فرماندار این ایالت روز گذشته برگزاری مراسم ازدواج آنلاین از طریق این نرم افزار ویدئوکنفرانس و نرم افزارهای مشابه نظیر اسکایپ (Skype)  را مجاز اعلام کرد.

علاوه بر این مجله آمریکایی مردم (People) به تازگی گزارش داد با ممنوعیت برگزاری مراسم و تجمعات به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، خدمات خاکسپاری و یادبود آنلاین برای درگذشتگان با استفاده از پلتفرم ویدئوکنفرانس «زوم» در آمریکا رونق گرفته است.

به گزارش این مجله پلتفرم زوم اخیراً به محلی برای ارائه خدمات خاکسپاری و یادبود آنلاین تبدیل شده و اعضای خانواده و بستگان فرد مرحوم می توانند به صورت زنده در این مراسم شرکت و با یکدیگر تعامل کنند.

براین اساس سه بنگاه کفن و دفن در آمریکا از جمله «Skylawn Memorial Park» در سن متئو اقدام به ارائه خدمات تعاملی خاکسپاری و یادبود مجازی کردهاند.

این بنگاههای خاکسپاری با استفاده از «زوم» به حداکثر 500 میهمان اجازه میدهند به طور مجازی در مراسم تشییع، خاکسپاری و یادبود شرکت کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه