ایرانسل گوشی های ایرانی وارد بازار می‌کند
ایران

ایرانسل گوشی های ایرانی وارد بازار می‌کند

وزیر ارتباطات اعلام کرد اولین سری از گوشی‌های تولید صاایران برای توزیع به ایرانسل واگذار شده و این گوشی‌ها با سیم‌کارت این اپراتور به صورت باندلینگ به بازار عرضه خواهند شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معرفی دستاوردهای بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات که امروز (۲۴ شهریور) برگزار شد، خبر داد که پس از اعلام آمادگی ستاد کل نیروهای مسلح برای همکاری در زمینه تولید تجهیزات ICT از آنها خواسته شده در زمینه تولید گوشی تلفن همراه فعالیت کنند و اکنون اولین سری گوشی‌های تولید صاایران برای عرضه به بازار، تحویل ایرانسل شده است.

جهرمی همچنین از تعریف خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ارائه وام به اپراتورهای تلفن همراه به منظور عرضه گوشی‌های تولید داخل به صورت اقساطی خبر داد که در آینده فعال خواهد شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اخبار متعددی که در زمینه راه‌اندازی خط تولید گوشی هوشمند داخلی در کشور منتشر می‌شود از تولیدکنندگان خواست محصولات خود را در شرایطی که مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شده‌اند و آموزش به صورت مجازی انجام می شود، به سرعت در اختیار مردم قرار دهند.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به تولیدکنندگان داخلی اعلام کرد اگر مشکلی در زمینه ترخیص کالاها از گمرک یا تامین ارز دارند، این مشکلات را اعلام کنند تا در وزارت ارتباطات پیگیری شود.

جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیوست فناوری سند اقتصاد مقاومتی اعلام کرد نیازهای ۱۵ سال آینده کشور در زمینه ICT مشخص شده‌اند و تولیدکنندگان نیز توانایی‌های خود را اعلام کرده‌اند و برنامه مشترکی برای تولید سالانه تجهیزات تهیه شده است که تاکنون نیز براساس همین سند، تولیدات انجام شده است. او اعلام کرد هم‌اکنون در کشور توانایی تولید ۷۰ درصد نیازهای توسعه‌ای شبکه ثابت وجود دارد.

وزیر ارتباطات از تولیدکنندگان خواست در رقابت با یکدیگر از تخریب رقبا پرهیز کنند و نکاتی که درباره فعالیت یکدیگر دارند را در سندیکا حل و فصل کنند.

جهرمی با اشاره با تولید تجهیزات مخابراتی در سال‌های گذشته و رونق تولید در دهه‌های پیش، دلیل عقب‌ماندگی در این حوزه را استفاده نشدن از تجهیزات در روند رشد اقتصادی، نبود یک مدل اقتصادی درست در میان تولیدکنندگان، دامپینگ قیمت از سوی رقبای خارجی و نبود خدمات پس از فروش مناسب در میان تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد و گفت: «زمانی که در رایتل یا شرکت زیرساخت بودم، وقتی از مدیران فنی می‌خواستم که از تجهیزات تولید داخل استفاده کنند، می‌گفتند ما به تجهیزاتی نیاز داریم که ۱۵ سال زیر بار باشند و خدمات پس از فروش داشته باشند؛ آیا شما تضمین می‌کنید که شرکت تولیدکننده داخلی تا ۳ سال دیگر منحل نشده باشد؟ و مثل‌های فراوانی در این زمینه ذکر می‌کردند.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه