سریع ترین 5G برای گران ترین گوشی  آیفون
جهان

سریع ترین 5G برای گران ترین گوشی آیفون

سریع‌ترین نوع ۵G فقط برای گران‌ترین تلفن آیفون ۱۲ فراهم می‌شود.

تنها گران قیمت‌ترین نسخه آیفون به شبکه ۵G با موج mmWave مجهز خواهد بود از همین رو امکان استفاده از سریع‌ترین نوع ۵G فقط برای تعداد محدودی از کاربران فراهم خواهد شد و این روند شرکت ورایزون را که سرمایه گذاری زیادی در بخش ۵G کرده بود را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گزارش طبق گزارش کمپانی فست، از بین سه طیف باند اینترنتی؛ پایین‌باند، میان‌باند و mmWave برای شبکه ۵G، موج mmWave بیشترین سرعت را ارائه می‌دهد؛ اما برد کوتاهی دارد. در مقابل ۵G پایین‌باند، با اینکه در برخی موارد حتی چندان سریعتر از LTE نیست اما می‌تواند منطقه وسیع‌تری را تحت پوشش قرار دهد. در این بین، میان‌‌باند بهترین ترکیب این دو طیف را ارائه می‌دهد و به همین دلیل است که FCC توانست در آخرین مزایده میان‌‌باند در ۲۵ آگوست ۴/۵ میلیارد دلار این طیف را به فروش برساند.

پشتیبانی محدود آیفون جدید از موج mmWave برای شبکه ۵G دو تاثیر اصلی روی بازار آمریکا خواهد گذاشت. گران قیمت‌ترین نسخه آیفون ۱۲ احتمالا برای بیشتر کاربران مقرون به صرفه نخواهد بود و درنتیجه امکان استفاده از سریع‌ترین نوع ۵G را از مشتریان می‌گیرد.

گران قیمت‌ترین مدل این سری یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس احتمالا در آمریکا با حداقل قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. به دنبال بحران اقتصادی ناشی از کرونا، میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند فروخته شده در آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با ده درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۵۰۳ دلار رسید که طبق داده‌های شرکت تحقیقات کانالیز پایین‌ترین مقدار در دو سال گذشته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه