برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی آب، برق و مخابرات ایران در افغانستان
جهان

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی آب، برق و مخابرات ایران در افغانستان

نخستین نمایشگاه اختصاصی_تخصصی آب، برق، مخابرات و خدمات فنی و مهندسی ایران اول تا سوم مهر ماه در افغانستان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه‌های تجاری عامل توسعه صادرات کشور و ارزآوری است و در شرایط خطیر کنونی اهمیت آن صدچندان شده است. تجار و بازرگانان افغانستان، ارتباطات تجاری گسترده‌ای در آسیای میانه داشته و با شراکت با طرف‌های ایرانی می‌توانند بخشی از مشکلات فراروی حضور شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران  در این بازار را پوشش دهند.

نخستین نمایشگاه اختصاصی_ تخصصی آب، برق، مخابرات و خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ، اول تا سوم مهر ماه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان و سازمان توسعه تجارت از شرکت های فناور، همراهی وزارت نیرو  و هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل  برگزار می شود.


بنا بر اعلام اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، در این نمایشگاه، اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران(مپتا) به عنوان تخصصی‌ترین تشکل  صادراتی حوزه ICT جمهوری اسلامی ایران در قالب پاویون و به همراه شرکت های فعال در حوزه ICT حضور دارد و توانمندی‌های اعضای خود را به بازدیدگنندگان در این نمایشگاه ارایه می‌کند که یکی  از اهداف حضور اتحادیه  در این نمایشگاه، توسعه و افزایش سهم بازار جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای هدف است.

اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار کرده است راهکار به روز بودن در حوزه تکنولوژی ، ورود به بازار بین المللی است و بر ضرورت  ورود تولیدکنندگان داخلی به بازارهای بین المللی به ویژه کشورهای همسایه تاکید کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه