هواوی با همکاری روسیه به جنگ واشنگتن می‌رود
جهان

هواوی با همکاری روسیه به جنگ واشنگتن می‌رود

هرچند که اینتل مجوز فروش یکسری از محصولات خود به هواوی را از دولت آمریکا دریافت کرد اما واقعیت این است که هواوی برای از دست ندادن بازارهای خود و تامین تجهیزات و قطعات و همچنین توسعه سیستم‌عاملش به سمت روسیه روی آورده است.

هر چند که این روزها آمریکا شرایط را برای هواوی سخت کرده است اما این شرکت نیز برای اینکه بازار خود را از دست ندهد به دنبال یافتن شرکای تجاری جدید است، هواوی می‌خواهد با توسعه سیستم‌عامل خود بازار تلفن همراه را از دست آمریکا خارج کند، اما این شرکت در مسیر توسعه خود تنها نخواهد بود و برای مقابله با قدرت آمریکا به رقیب سنتی این کشور یعنی روسیه روی آورده است.

با وخیم شدن روابط آمریکا و چین دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹ بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات مخابراتی یعنی هواوی را در لیست سیاه خود قرار داد و شرکت‌های آمریکایی از تجارت با هواوی منع شدند.

هواوی از سوی واشنگتن به تهدید علیه امنیت ملی آمریکا متهم شده است و به گفته دولت تجهیزات این شرکت برای ارائه اطلاعات به پکن استفاده می‌شود. این شرکت اتهامات وارده را رد کرده است اما با این همه وارد لیست سیاه دولت آمریکا شد و دولت ترامپ تمام تلاش خود را برای تحت فشار قرار دادن هواوی انجام داده است.

پیش از این هم در ماه می ۲۰۱۹ دولت ترامپ مجوزی موقت را برای تجارت با هواوی صادر کرده بود که شرکت‌های آمریکایی می‌توانستند با دریافت مجوز از دولت کالا‌های غیرحساس را در اختیار هواوی قرار دهند.

اما از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ قوانین تازه‌ای شرکت‌های آمریکایی را از تامین محصولات یا خدمت رسانی به هواوی منع کرد.

هفته پیش نیز اعلام شد که شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانای چین به دنبال مجوزی است که بتواند به فعالیت خود با هواوی ادامه دهد. SMIC از تجهیزات آمریکایی برای تامین چیپ‌های مورد نیاز شرکت هواوی و دیگر شرکت‌ها استفاده می‌کند.

سازنده چیپ‌های کره جنوبی SK هینیکس نیز برای دریافت مجوز فروش به هواوی اقدام کرده است اما هنوز تاییده‌ای در این باره دریافت نکرده است.

منبع مطلعی که نمی‌خواهد نامش فاش شود می‌گوید شرکت‌های غیر آمریکایی شانس زیادی برای دریافت مجوز آمریکا دارند و سازندگان چیپ به دنبال افزایش فروش خود به دیگر مشتریان هستند.

همچنین در ماه آگوست مدیاتک شرکت طراح چیپ تایوانی اعلام کرد که این شرکت برای دریافت اجازه دولت آمریکا برای کار با هواوی اقدام کرده است اما هنوز اطلاعی از نتیجه این درخواست در دست نیست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه