امکان انجام آنالیز حرارتی نانومواد در کشور فراهم شد
اقتصاد

امکان انجام آنالیز حرارتی نانومواد در کشور فراهم شد

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیاز صنعت به آنالیز حرارتی نانو مواد دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین را برای اندازه‌گیری دمای انتقال شیشه‌ای، بلورینگی و مطالعه حرارتی نانومواد و نانوکامپوزیت‌ها تولید کرد.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیاز صنعت به آنالیز حرارتی نانومواد، دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین (DSC) را تولید و به بازار عرضه کرد. DSC روشی بسیار قدرتمند برای مطالعه‌ٔ پارامترهای آنالیزی-گرمایی نانومواد است و از این روش می‌توان برای اندازه‌گیری دمای انتقال شیشه‌ای، بلورینگی و مطالعه حرارتی نانومواد و نانوکامپوزیت‌ها استفاده کرد.

دستگاه DSC دما بالای ساخت این شرکت مجهز به حسگر با قابلیت عملکرد دمایی تا ۱۶۰۰ درجه سانتی‌گراد بوده و برای آنالیز مواد با انرژی آنتالپی بیش از ۱۸ ژول بر گرم مانند فلزات، آلیاژها، سرامیک‌ها، اکسیدها و کامپوزیت‌ها مناسب است.

استفاده از حسگر با حساسیت بسیار بالای این دستگاه موجب شده تا آنالیز مواد با انرژی آنتالپی کم (در حدود ۳ ژول بر گرم) مانند پلیمرها، لاستیک‌ها، الیاف، برخی مواد شیمیایی و مواد دارویی با انرژی آنتالپی پایین و مواد زیستی در کشور امکان‌پذیر شود.

علاوه بر آن ساختار کوره دستگاه گرماسنجی‌ روبشی تفاضلی دما بالا به گونه‌ای است که استفاده از آن برای آنالیز پلیمرها، مواد آلی و لاستیک‌ها منجر به آسیب اتاقک کوره و حسگر شده و موجب آلودگی شدید اتاقک کوره می‌شود که امکان رفع آن وجود ندارد و باعث خطا در اندازه‌گیری می‌شود. به همین دلیل تمام برندهای معتبر سازنده دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی، مدل‌های مختلفی برای کاربردهای دما بالا و دما پایین تولید می‌کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه