بازگرداندن اپ‌های بسته شده؛ قابلیت جدید اندروید ۱۱
شرکت‌ها

بازگرداندن اپ‌های بسته شده؛ قابلیت جدید اندروید ۱۱

کاربران اندروید ۱۱ می‌توانند برنامه‌هایی را که تازه بسته‌اند، با کشیدن دوباره باز کنند.

 آیا تا به حال پیش آمده است که برنامه‌ای را نیاز داشته باشید، اما آن را هنگام کار کردن به اشتباه ببندید؟ آیا تا به حال ایمیلی را نوشته‌اید و وسط نوشتن ایمیل به اشتباه کل برنامه را با باز کردن پنجره‌های باز شده در حافظه رم گوشی، آن را به اشتباه بسته باشید؟ حتما جوابتان به این سؤال‌ها این است که این اتفاقات بسیار آزار دهنده هستند، اما ترس از این اتفاقات لازم نیست. نسخه بعدی از سیستم عامل اندروید دارای یک قابلیت کوچک، اما کارآمد است که جلوی این اتفاقات ناگوار را بگیرد.

بر اساس گزارش Android Police، یک ویژگی جدید در نسخه سوم توسعه‌دهندگان اندروید ۱۱ به کاربران اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های بسته شده در قسمت فهرست برنامه‌های اخیر را دوباره باز کنند. با توجه به این قابلیت، اگر برنامه‌ای را به صورت تصادفی بسته‌اید، می‌توانید با کشیدن به سمت پایین از بالای صفحه نمایش آن برنامه را دوباره باز کنید. به نظر می‌رسد که اندروید ۱۱ برنامه تازه بسته شده را در حافظه سیستم نگه می‌دارد تا زمانی که کاربر از فهرست برنامه‌های اخیر بیرون بیاید یا برنامه دیگری را هم ببندد. پایین کشیدن از بالا به پایین صفحه نمایش کار آسانی است و برعکس کاری است که برای بستن یک برنامه در فهرست موارد اخیر انجام می‌شود.

گفتنی است، این قابلیت ابتدا توسط رسانه XDA Developers دیده شد. ویدیویی از نحوه کار این قابلیت ابتدا در شبکه اجتماعی توئیتر به اشتراک گذاشته شد. در عین حال، دیگر کاربران نسخه توسعه‌دهندگان اندروید از ویژگی جدید این سیستم عامل استفاده کرده و اعلام کرده‌اند که این قابلیت هنوز باگ‌های زیادی دارد و همیشه کار نمی‌کند. شایان ذکر است که همه قابلیت‌ها از نسخه توسعه‌دهندگان عبور نمی‌کنند و در همان مرحله آزمایشی حذف می‌شوند. با این وجود، امکان بازگشت دوباره آخرین برنامه بسته شده، بعد از این که اندروید ۱۱ در ماه‌های آینده برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شود، برای تمام کاربران اندروید مفید خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه