کاربردی شدن دستگاه نانو پوشش محققان کشور در خط تولید شیرآلات
شرکت‌ها

کاربردی شدن دستگاه نانو پوشش محققان کشور در خط تولید شیرآلات

یکی از شرکت‌های فناور تولید شیرآلات اقدام به خرید دستگاه پوشش‌دهی نانو متری از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کرد که کاربرد آن در خط تولید شیرآلات موجب شده است که پوشش‌های اعمال‌شده بر روی محصولات از دوام بالاتر و ارزان‌تری برخوردار شوند.

حمید ثابتی، سرپرست خط تولید یکی از شرکت‌های تولیدکننده شیرآلات با اشاره به استفاده از فناوری پوشش‌دهی PVD در محصولات این شرکت، گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۶ برای ایجاد پوشش‌های تزئینی از خدمات شرکت‌هایی استفاده می‌کردیم که مجهز به تجهیزات لایه‌نشانی خارجی (در اغلب موارد چینی) بودند؛ ولی از اوایل سال ۱۳۹۶ به فکر خرید یک دستگاه PVD بودیم و در میان شرکت‌های خارجی در جستجوی یک محصول مناسب بودیم تا از طریق واردات پاسخگوی نیاز شرکت باشیم.

او ادامه داد: بر اساس تحقیقاتی که داشتیم، متوجه کیفیت بالای دستگاه‌های پوشش‌دهی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه شدیم، در نتیجه قراردادی با این شرکت به منظور خرید یک دستگاه PVD به امضا رساندیم.

ثابتی درباره مزیت استفاده از این دستگاه، توضیح داد: استفاده از دستگاه‌های خارجی مشکلاتی نظیر خدمات‌دهی و همچنین تهیه تارگت از خارج از کشور را داشت، اما نمونه داخلی در عین حال که کیفیت مناسبی دارند، خدمات پس از فروش بهتری نیز داشته و برای تهیه تارگت دغدغه‌ واردات را نداریم.

او با اشاره به مزایای بهره‌برداری از این دستگاه در خط تولید این شرکت، یادآور شد: تا پیش از استفاده از این دستگاه از پوشش‌دهی طلا برای ایجاد پوشش‌های تزئینی استفاده می‌کردیم، اما طلا فلز گرانبهایی است و در عین حال عمر پوشش طلا نیز کم است، ولی با استفاده از روش PVD می‌توان بدون طلا و تنها با استفاده از تیتانیوم به رنگ طلایی، طوسی، برنزی و رنگ‌های دیگر رسید.

به گفته او، عمر نانوپوشش ایجاد شده با این دستگاه طولانی‌تر بوده و همچنین فرآیند لایه‌نشانی با سرعت بالاتری نیز انجام خواهد شد؛ از این رو در حال حاضر در  ۳۵ درصد از محصولات تولیدی این شرکت از نانو پوشش‌های ایجاد شده با PVD استفاده می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه