گلایه کاربران از اپراتورها مساله امروز و دیروز نیست. در کشور میلیون ها نفر هزینه خدماتی را که این اپراتورها ارائه می دهند می پردازند اما در برخی مواقع در قبال هزینه ای که پرداخت می کنند خدمات مناسب دریافت نمی کنند. اما چه نظارت هایی بر اپراتورها وجود دارد.
با توجه به افزایش تعداد اپراتورها و به تناسب آن افزایش حجم فعالیتشان، نظارت بر آنها نیز لازم و ضروری است.
«سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکاننمای جغرافیائی» یکی از سامانههای نظارت بر اپراتورهاست. هدف راه اندازی این سامانه تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
ویژگی«سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکاننمای جغرافیائی» رصد میزان شکایات ثبت شده از اپراتورها یا سایر شرکتهای خدمات دهنده به صورت بر خط روی نقشههای جغرافیائی است.
کمک به مکان یابی موقعیتی که مشترک به گزارشدهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگیهای این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطهای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود کاربر به سادگی میتواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانهای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسودهتر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.
سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکههای ارتباطی و فناوری اطلاعات روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و کاربران با مراجعه به این سامانه میتوانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند
سامانه نت سنج دومین راهکار برای نظارت بر عملکرد اپراتورهاست. این سامانه با ارائه اطلاعات و نحوه خدمات رسانی اپراتورها اهرم مناسبی برای تشدید نظارت اپراتورها و شرکتهای اینترنتی است.
کاربران با سامانه نت سنج میتوانند در هر مکانی که هستند ببیند چه شرکتهایی خدماتشان ارائه میشود، کیفیت پوشش چیست، میزان سرعتی که میتواند دریافت کنند چقدر است، شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است و اندازهگیریهای کیفی چه میگوید. همچنین علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس میکنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور میتوانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی میدهد و از نظرات سایر مردم هم مطلع شوند.
علاوه بر این دو سامانه برای نظارت بر اپراتورها سامانه نظارت بر خط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نیز بازرسيها در حوزه اپراتورها را از راه دور و به شكل آنلاين انجام ميدهد.
همزمان با نظارت آنلاين، بازرسي حضوري از اپراتورها نیز به منظور اطمينان از صحت و سقم اطلاعات و رفع تداخلات صورت مي گيرد.
با توجه به افزایش تعداد اپراتورها و به تناسب آن افزایش حجم فعالیتشان، نظارت بر آنها نیز لازم و ضروری است.
«سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکاننمای جغرافیائی» یکی از سامانه های نظارت بر اپراتورهاست. هدف راه اندازی این سامانه تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
ویژگی«سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکاننمای جغرافیائی» رصد میزان شکایات ثبت شده از اپراتورها یا سایر شرکتهای خدمات دهنده به صورت بر خط روی نقشههای جغرافیائی است.
کمک به مکان یابی موقعیتی که مشترک به گزارشدهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگیهای این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطهای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود کاربر به سادگی میتواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانهای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسودهتر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.
سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکههای ارتباطی و فناوری اطلاعات روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و کاربران با مراجعه به این سامانه میتوانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.
سامانه نت سنج دومین راهکار برای نظارت بر عملکرد اپراتورهاست. این سامانه با ارائه اطلاعات و نحوه خدمات رسانی اپراتورها اهرم مناسبی برای تشدید نظارت اپراتورها و شرکتهای اینترنتی است.
کاربران با سامانه نت سنج میتوانند در هر مکانی که هستند ببیند چه شرکتهایی خدماتشان ارائه میشود، کیفیت پوشش چیست، میزان سرعتی که میتواند دریافت کنند چقدر است، شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است و اندازهگیریهای کیفی چه میگوید. همچنین علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس میکنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور میتوانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی میدهد و از نظرات سایر مردم هم مطلع شوند.
علاوه بر این دو سامانه برای نظارت بر اپراتورها سامانه نظارت بر خط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نیز بازرسي ها در حوزه اپراتورها را از راه دور و به شكل آنلاين انجام ميدهد.
همزمان با نظارت آنلاين، بازرسي حضوري از اپراتورها نیز به منظور اطمينان از صحت و سقم اطلاعات و رفع تداخلات صورت ميگيرد.
علاوه بر اینها سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راهاندازی شده است.
کاربران درصورت مشاهده تفاوت در سرعت خریداری شده و سرعت دریافتی، حجم خریداریشده و حجم دریافتی و یا رعایت نکردن تعرفههای ترجیحی برای سایتهای داخلی و پیامرسانهای بومی از سوی اپراتورها، میتوانند شکایت خود را در سامانه 195.cra.ir ثبت کنند.
علاوه بر اینها سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راهاندازی شده است.
کاربران درصورت مشاهده تفاوت در سرعت خریداری شده و سرعت دریافتی، حجم خریداریشده و حجم دریافتی و یا رعایت نکردن تعرفههای ترجیحی برای سایتهای داخلی و پیامرسانهای بومی از سوی اپراتورها، میتوانند شکایت خود را در سامانه 195.cra.ir ثبت کنند.
0 دیدگاه