استفاده از ابزارهای نجومی نوین در تعیین موقعیت
تکنولوژی

استفاده از ابزارهای نجومی نوین در تعیین موقعیت

رییس سازمان نقشه برداری کشور با تاکید بر اینکه علوم نجوم و ژئودزی با یکدیگر گره خورده‌اند، گفت: در این راستا استفاده از دوربین‌های رقومی زنیت در حوزه ژئودزی را در دستور کار داریم.

دکتر مسعود شفیعی در نشست تخصصی نجوم ژئودزی با بیان اینکه قدمت نقشه برداری به قدمت تمدن و حیات بشری بر روی کره زمین است، افزود: انسان از زمانی که خود را شناخت و زندگی در کره زمین را آغاز کرد با علم ستاره شناسی آشنا بوده و از آن بهره برداری می‌کرده است.

او با بیان اینکه نقشه برداری دارای گرایش های مختلفی است، ادامه داد: تعیین موقعیت یکی از پایههای نقشه برداری است که قدمت طولانی دارد چرا که بشر از موقعیت ستارگان برای شناخت موقعیت استفاده می کرده است.

شفیعی با تاکید بر اینکه علم ژئودزی با علم نجوم به هم گره خورده‌اند، خاطرنشان کرد: آنچه که در این میان مهم است، تغییرات ابزارهای رصدی ایجاد شده به دلیل پیشرفتههای فناوری است و ما امیدواریم با حرکت هایی که در سازمان نقشه برداری در ماه های اخیر انجام شده بتوانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

رییس سازمان نقشه برداری، استفاده از دوربینهای رقومی زنیت در حوزه ژئودزی را از فعالیت های این سازمان نام برد و گفت: در این طرح تلاش میشود که از ظرفیت های این فناوری در حوزه نجوم در ژئودزی و تعیین موقعیت استفاده کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه