کرونا ۴ میلیارد دلار ضرر روی دست آمازون گذاشت
شرکت‌ها

کرونا ۴ میلیارد دلار ضرر روی دست آمازون گذاشت

جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون که تمام سود فصل دوم سال ۲۰۲۰ را صرف هزینه‌های امنیت بهداشتی کارکنان و سرویس‌دهی آنلاین خود کرده‌اند.

پاندمی کرونا باعث شده تا شرکت آمازون ناچار به پرداخت مبلغی مطابق با ۴ میلیارد دلار برای محافظت از فعالیت‌های خود شود. این هزینه پرداختی به منظور حفظ سلامت کارکنان در مقابل ویروس کرونا و کسب اطمینان از ارسال موفقت‌آمیز محصولات به خریداران در نظر گرفته شده است.

جزئیات هزینه‌های شرکت آمازون برای حفظ منافع خود در مقابل ویروس کرونا

بر اساس اطلاعات به دست آمده بخشی از مبلغ مشخص شده قرار است تا برای خرید لوازم محافظتی بهداشتی استفاده شود. در ادامه شرکت آمازون قصد دارد تا کمی میزان حقوق کارمندان خود را افزایش دهد و همچنین بخشی از هزینه را به پاک‌سازی محیط کارخانه و دستگاه‌های آن اختصاص دهد. طبق گزارش‌های تکمیلی، شرکت آمازون همچنین در نظر دارد تا ۳۰۰ میلیون دلار را برای برپا کردن آزمایشگاه خصوصی برای کارکنان خرج کند، تا به این صورت سلامت افراد را به صورت برنامه‌ریزی شده در نظر گیرد.

شرکت آمازون برنامه مخارج خود را ابتدا در روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد. سخنگوی شرکت اظهار داشته از علل برنامه‌ریزی مذکور درگیری کارمندان با خطر ابتلا به ویروس کرونا است. همچنین قرنطینه خانگی باعث شده تا فروش این شرکت به میزان چشمگیری افزایش یابد و در نتیجه برخی از محصولات دچار کمبود موجودی در انبار شده‌اند و این امر بر روی زمان ارسال خرید‌ها به کاربران تاثیر مستقیم گذاشته است.

جف بزوس طی صحبت‌های اخیر خود اظهار داشت: «ما انتظار داریم تا طی شرایط پیش آمده، در سه ماه ثانویه سال ۲۰۲۰ سودی مطابق با ۴ میلیارد دلار داشته باشیم. اما از آن‌جایی که شرایط فعلی بسیار نامتعارف و خطرناک است، ما می‌خواهیم تا تمام سود به دست آمده و شاید کمی بیشتر را صرف مسائل ضرروری کنیم.»  گفتنی است این شرکت اخیرا ۱۷۵۰۰۰ شغل را نیز ایجاد کرده، چرا که میزان درخواست‌ها از حد مورد انتظار آن‌ها بسیار بالاتر بوده است. با تمام این شرایط و اقدامات شرکت آمازون، همچنان مشخص نیست این مجموعه در چه زمانی می‌تواند زمان ارسال محصولاتش را به حالت گذشته و در زمان حداکثر دو روز بازگرداند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه