کنگره آمریکا دو میلیارد دلار بودجه صرف تقویت اینترنت بیمارستان ها می کند
جهان

کنگره آمریکا دو میلیارد دلار بودجه صرف تقویت اینترنت بیمارستان ها می کند

کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی است که در صورت تصویب آن دو میلیارد دلار بودجه صرف تقویت سرعت و زیرساخت‌های اینترنت بیمارستان ها و مراکز درمانی این کشور می شود.

همزمان با هجوم صدها هزار بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستانهای آمریکا و وخامت وضعیت بهداشتی و درمانی در این کشور، تقویت خدمات پزشکی آنلاین و از راه دور در آمریکا ضرورت پیدا کرده است. از همین رو کنگره ایالات متحده تصمیم گرفته دو میلیارد دلار بودجه را صرف ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت در بیمارستانهای این کشور کند.

بر اساس طرحی موسوم به Healthcare Broadband Expansion During COVID-19 (توسعه اینترنت پرسرعت مراکز درمانی در ایام کووید-19) ، که به طور مشترک توسط دو نماینده دموکرات و جمهوری خواه ارائه شده، بودجه یادشده به سرعت از منابع فدرال تامین شده و ۶۵ درصد از هزینه اتصال مراکز درمانی نقاط روستایی و دورافتاده آمریکا به اینترنت پرسرعت توسط دولت پرداخت میشود.

پیش از این کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا بودجه ای ۶۰۵ میلیون دلاری را در سال ۲۰۲۰ به این هدف اختصاص داده بود. انتظار میرود اجرای این طرح موجب کاهش مراجعه به مراکز درمانی و تجمع و ازدحام در آنها گردد و در نتیجه از میزان ابتلا به کرونا کاسته شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه