سگ رباتیک «فاصله گذاری اجتماعی» را به عابران یادآوری می کند
شرکت‌ها

سگ رباتیک «فاصله گذاری اجتماعی» را به عابران یادآوری می کند

سگ رباتیک شرکت بوستون دینامیکز در پارکی در سنگاپور به عابران یادآوری می کند تا فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

سگهای رباتیک شرکت بوستون دینامیکز در پارک های سنگاپور گشت زنی و به عابران یادآوری می کنند تا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

طبق بیانیهای که هیات ملی پارکهای این کشور منتشر کرده در ساعات پیک تردد، ربات «اسپات» در پارک «بیشان-آنگ موکیو» گشت زنی می کند و یک پیام ضبط شده را پخش میکند تا فاصله گذاری اجتماعی را به افراد یادآوری کند.

این ربات همچنین مجهز به دوربینهایی با فناوری تحلیل ویدئو است تا تعداد افراد در پارک را تخمین بزند. دوربینهای به کار رفته در ربات افراد خاصی را ردیابی نمیکنند و هیچ گونه اطلاعات شخصی درآنها ذخیره نمیشود.

ربات  اسپات از راه دور توسط مقامات دولتی کنترل می شود. به این ترتیب نیاز به نیروهای انسانی نیست و خطر تماس فیزیکی میان افراد کمتر میشود.

ربات اسپات طوری طراحی شده تا روی سطوح مختلفی حرکت کند. به همین دلیل نسبت به ربات های گشت زنی چرخ دار، مزیت بیشتری دارد. همچنین برای جلوگیری از برخورد ربات با افراد، حسگرهایی در آن به کار رفته است. علاوه بر آن یک کارمند انسانی در بازه آزمایشی آن را همراهی می کند.

ماه گذشته از این ربات برای کمک به کادر درمان در بیمارستان بریگام و زنان دانشگاه هاروارد برای درمان بیماران ویروس کرونا استفاده شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه