نرم افزار ردیابی ویروس کرونا ساخته می‌شود
شرکت‌ها

نرم افزار ردیابی ویروس کرونا ساخته می‌شود

مدیر روابط عمومی سازمان بهداشت جهانی در مصاحبه خود اعلام کرد که این مجموعه قصد عرضه برنامه ردیاب ویروس کرونا را برای تمامی کشور‌های جهان دارد.

 سازمان بهداشت جهانی در نظر دارد در ماه جاری برنامه ردیابی ویروس کرونای خود را به جهان معرفی کند. هدف اصلی این سازمان آن است که کشور‌های توسعه نیافته، که قادر به ساخت چنین فناوری نیستند را از سرویس ردیابی ویروس کرونا برخوردار سازد.

این نرم‌افزار قرار است تا همانند نمونه‌های ساخته شده دیگر از فناوری بلوتوث برای ردیابی کاربران استفاده کند. سرویس ردیابی ویروس سازمان بهداشت جهانی نه تنها اطلاعات شیوع بیماری کرونا را در اختیار افراد قرار می‌دهد، بلکه از کاربران علائم‌های روزانه‌شان را نیز جویا می‌شود. به این صورت اگر کاربری از علائم خطرناک برخوردار باشد، برنامه به او توصیه می‌کند که به دکتر و متخصص مراجعه کند.

تلاش سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با شیوع بیشتر ویروس کرونا

طبق گفته‌های مسئولان سازمان بهداشت جهانی، پیشنهادات برنامه برای مراجعه کاربران به متخصصین نسبت به کشورهای آن‌ها متفاوت خواهد بود. همچنین این افراد اظهار داشتند، باوجود ارائه برنامه برای تمامی کشورها، مسئولان هر منطقه می‌توانند با دسترسی به کدهای برنامه ردیاب ویروس کرونا امکاناتی که در نظر دارند را به آن اضافه کنند. گفتنی است در حال حاضر کشورهایی مانند هند، استرالیا و انگلیس برنامه‌ای مشابه با ردیاب سازمان بهداشت جهانی را تولید و عرضه کرده‌اند. همچنین در کنار آن‌ها، کشورهای زیادی وجود دارند که در حال توسعه برنامه‌های مشابه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

سازمان بهداشت جهانی امیدوار است بتواند برنامه خود را در کشورهای آسیب‌پذیرتر آفریقایی ارائه دهد و شهروندان این مناطق را مورد حفاظت قرار دهد. از آن‌جایی که توسعه فناوری در این مناطق بسیار ضعیف شناسایی می‌شود، شیوع ویروس کرونا در مدت زمان اخیر با رشد زیادی مواجه بوده است.

رئیس بخش اطلاعات و روابط عمومی سازمان بهداشت جهانی در مصاحبه خود گفت:  «ارزش اصلی آن است که ما به کشورهایی که چیزی ندارند کمک کنیم. اگر ما این عمل را انجام ندهیم، کشورهای ضعیفی که قادر به پرورش و ساخت برنامه مورد نظر نیستند را عقب گذاشته‌ایم و این درست نیست.»

گفتنی است برای توسعه و ساخت این برنامه، مهندسان زیادی به‌صورت داوطلبانه برای کمک به این پروژه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. بسیاری از این افراد پیش از این کارمندان شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت بوده‌اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه