خیز ایرانسل برای توسعه کلان پروژه های شهری  
ایران

خیز ایرانسل برای توسعه کلان پروژه های شهری  

تفاهم‌نامه همکاری میان  ایرانسل و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با تمرکز بر دو محور راه‌اندازی مرکز آزمون و تجربه کاربری سرویس‌های مختلف شهر هوشمند امضا شد. 

هدف از امضای این تفاهم‌نامه که مقدماتش از آبان ماه میان ایرانسل و شهرداری تهران فراهم شده بود، توسعه راهکار‌های تخصصی شهر هوشمند در تهران است. با اجرای این تفاهم‌نامه تلاش خواهد شد تا در حوزه‌های مختلف شهری خدمات جدیدی برای شهروندان ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، محمد فرجود در مراسم آنلاین امضای تفاهم‌نامه میان این سازمان و ایرانسل اعلام کرد: «بسیاری از بسترهای ارائه خدمات شهری بر بستر موبایل قرار دارد و از بستر ایرانسل نیز استفاده کرده‌ایم، اما موضوع شهرهوشمند علاوه بر اینکه مورد توجه شهرداری تهران بوده، ایرانسل نیز توجه ویژه‌ای به آن داشته است.

در مراسم آنلاین امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری و ایرانسل مدیرعامل ایرانسل، بیژن عباسی آرند نیز اظهار امیدواری کرد تا این تفاهم‌نامه بتواند زمینه توسعه جدی‌تری از سرویس‌ها را در شهر تهران برای شهروندان فراهم کند. 

او با اشاره به اینکه ایرانسل مدت‌هاست روی اینترنت اشیا سرمایه‌گذاری کرده است گفت: «هم‌اکنون تهران و تعدادی از شهرهای بزرگ کشور علی‌الخصوص مراکز استان به اینترنت اشیا یا IOT تجهیز شده‌اند اما متاسفانه با اینکه شبکه آماده شده است اما سرویسی که قابلیت ارائه روی این بستر را داشته باشد هنوز فراهم نشده است امیدواریم از طریق این تفاهمنامه بتوانیم برخی از سرویس‌های شهر هوشمند را بر بستر اینترنت اشیا ارائه دهیم.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه