اولویت اصلی شرکت مک‌لارن از نگاه مدیر اجرایی این مجموعه
شرکت‌ها

اولویت اصلی شرکت مک‌لارن از نگاه مدیر اجرایی این مجموعه

مایک فلویت، طی مصاحبه خود اظهار داشت هدف اصلی شرکت، کاهش وزن اتومبیل‌های هیبریدی نسل‌های آینده است.

به نظر می‌آید که شرکت مک‌لارن تمام سعی خود را می‌کند تا اتومبیل‌هایش را به سبک‌ترین حد ممکن برساند. این شرکت تلاش دارد تا هدف الکتریک‌سازی و سبک‌سازی خودروهایش را تا نسل آینده نیز ادامه دهد. در حالی که پیروی از هیبریدی شدن اتومبیل‌ها و تولید چنین خودرو‌هایی غیرقابل اجتناب است، اما به طور معمول وزن اتومبیل‌های الکتریکی رو به افزایش قرار دارد.


اظهارات مسئولان شرکت مک‌لارن در رابطه با کاهش وزن خودرو‌ها

مایک فلویت، مدیر اجرایی شرکت مک‌لارن در مصاحبه اخیر خود در این رابطه گفت: «کاهش وزن خودروی هیبریدی در واقع مرکز استراتژی و برنامه‌ریزی ما برای نسل آینده محصولاتمان است. ما در حال حاضر رتبه اول در ساخت و تولید ابرخودرو‌های سبک را داریم و قرار شده تا این لقب را برای مدت زیادی به خود اختصاص دهیم. هدف ما آن است که تا سال ۲۰۲۵ بهترین کارکرد خودرو‌های هیبریدی را به بازار جهانی عرضه کنیم".

وی همچنین در ادامه افزود: " وزن بالا دشمن اصلی برای پردازش و عملکرد یک خودروی سرعتی است. مهم نیست که اتومبیل بنزینی و یا هیبریدی باشد، وزن بالا قدرت اجرایی آن را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه موفق شدن در هدف کاهش وزن خودرو‌ها برای ما یک اولویت به حساب می‌آید. می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی سرمایه‌گذاری سنگین شرکت مک‌لارن بر روی فناوری مرکز کامپوزیت‌ها، این هدف به خصوص است". گفتنی است که یکی از جدیدترین اتومبیل‌های این شرکت قرار شده تا تنها ۱۲۲۹ کیلوگرم وزن داشته باشد که حدود ۸۰ کیلوگرم از مدل 720S سبک‌تر است.

در کنار تلاش شرکت برای کاهش وزن بدنه خودرو، مک‌لارن با کم کردن وزن مواد استفاده شده در پنجره‌ها، اگزوز، سیستم تهویه هوا و موارد این چنینی آن‌ها را ۴۰ درصد نسبت به نمونه‌های معمولی سبک‌تر ساخته است. گفته می‌شود این شرکت همچنین برای کاهش وزن بیشتر اتومبیل‌های خود از سیستم چرخ‌های فوق سبک بر روی قالب Pirelli P-Zero Trofeo R به همراه پیچ‌ومهره‌های تیتانیومی استفاده کرده و این عمل بیست و دو کیلوگرم از وزن خودروها را کاهش داده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه