رونمایی از چهار پلتفرم توسعۀ خدمات دیجیتال ایرانسل/ سرویس احراز هویت دیجیتال ایرانسل معرفی شد
ایران

رونمایی از چهار پلتفرم توسعۀ خدمات دیجیتال ایرانسل/ سرویس احراز هویت دیجیتال ایرانسل معرفی شد

در این مراسم همچنین چهار پلتفرم توسعۀ خدمات دیجیتال ایرانسل به عنوان پلتفرم‌های سرویس‌محور رونمایی شد.

مهندس باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل دربارۀ این سرویس‌ها گفت: امکان ایجاد کلاس درس آنلاین و برگزاری ویدیوکنفرانس از طریق پلتفرم آموزشی ایرانسل با عنوان «دانا» فراهم شده است که در این پلتفرم، زیرساخت ایرانسل می‌تواند در اختیار این سرویس قرار گیرد و از کاربر خانگی تا کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: در همین حال، سرویس ذخیره‌سازی ابری در مرکز دادۀ ایرانسل ایجاد شده است که به مشترکان امکان اشتراک‌گذاری محتوا را می‌دهد. این سرویس در نسخه‌های وب و اندروید ایجاد شده و سرویس مختص B2C است که مانند گوگل‌درایو عمل کرده و به مشترکان اجازه می‌دهد که محتوای خود را در فضای ابری ذخیره کنند. به زودی ویژگی لایو استریم نیز به آن اضافه می‌شود.

صمدی سومین پلتفرم دیجیتال را پلتفرم تبلیغات دیجیتال معرفی کرد که سامانه‌ای برای حمایت از کسب و کارها برای ایجاد کمپین تبلیغاتی است.

وی گفت: سرویس خانه هوشمند نیز توسط ایرانسل ایجاد شده است که راه ورودی برای اینترنت اشیا در حوزه B2C‌ خواهد بود.

سرویس احراز هویت دیجیتال ایرانسل معرفی شد

در این مراسم، «حسن جابر» معاون عملیاتی ایرانسل نیز با رونمایی از سرویس احراز هویت دیجیتال ایرانسل، با بیان اینکه فضای سرمایه‌گذاری در ایران برای گروه MTN به عنوان شریک خارجی پروژۀ ایرانسل جذاب است، گفت: به مدد همکاری و حمایت وزارت ارتباطات، راهبردهای عالی وزیر ارتباطات و همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فضای سرمایه‌گذاری MTN در ایران، برای ما دلگرم‌کننده است.

حسن جابر با اشاره به ایجاد تعامل نزدیک میان ایرانسل با رگولاتوری و وزارت ارتباطات در ایام کرونا، گفت: با وجودی که حجم ترافیک شبکه ما در این ایام افزایش قابل توجهی داشت، اما ما توانستیم بهترین کیفیت سرویس را به مشترکانمان ارایه دهیم.

معاون عملیاتی شرکت ایرانسل، تداوم خدمات باکیفیت توسط ایرانسل را مستلزم تخصیص طیف فرکانس از سوی وزارت ارتباطات به این اپراتور عنوان کرد و گفت: شرایط کرونا یک حسن بزرگ برای مجموعه ما داشت و باعث شد تحول دیجیتال در ایرانسل به‌شدت سرعت بگیرد. ما توانستیم در این شرایط دورکاری و تحول دیجیتال، همچنان بدون وقفه به مشتریان خدمت ارائه کنیم و این شرایط نتوانست وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به مشترکان ایجاد کند.

وی گفت: ‌این موضوع باعث شد ما از تحول دیجیتال برای برقراری ارتباط دیجیتال با مشترکان بهره بگیریم و نمونه‌ای که هم اکنون قصد ارایه آن را داریم، بحث احراز هویت دیجیتال است.

وی در مورد سرویس احراز هویت دیجیتال ایرانسل نیز گفت: این سرویس مربوط به احراز هویت مشترکان در فرایند فروش سیم‌کارت است که به صورت دیجیتالی انجام می شود. از زمانی که مشتری به فروشگاه مراجعه می‌کند تا زمانی که سیم‌کارت به نام وی ثبت و فعال می‌شود، تمامی مراحل به صورت دیجیتال انجام می‌شود.

حسن جابر خاطرنشان کرد: برای انجام این فرآیند به صورت دیجیتال، نیاز به حمایت وزارت ارتباطات و قوه قضائیه خواهیم داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه