گام مهم ایرانسل برای ماندگاری روستاییان/ کمک بزرگ ایرانسل در توزیع عادلانه و متوازن خدمات در روستاها
ایران

گام مهم ایرانسل برای ماندگاری روستاییان/ کمک بزرگ ایرانسل در توزیع عادلانه و متوازن خدمات در روستاها

دکتر محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری نیز با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم، سهم روستاها از شبکه ملی اطلاعات ۳۰ درصد بوده است، گفت: هم اکنون این سهم به ۹۵ درصد رسیده و این پیشرفت مرهون تلاش خانواده بزرگ ارتباطات است.

در این مراسم، دکتر محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری نیز با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم، سهم روستاها از شبکه ملی اطلاعات ۳۰ درصد بوده است، گفت: هم اکنون این سهم به ۹۵ درصد رسیده و این پیشرفت مرهون تلاش خانواده بزرگ ارتباطات است.

وی با بیان اینکه در توسعه ارتباطات روستاها، مجموعه خلاق ایرانسل همراهی بسیار خوبی داشته است، ادامه داد: امروز شاهد اتصال بیش از 1000 روستا به شبکه ملی اطلاعات با همراهی و مشارکت ایرانسل هستیم که این موضوع برای ماندگاری در روستاها انجام شده است.

معاون توسعۀ روستایی ریاست‌جمهوری، یکی از مهم‌ترین و بیشترین فعالیت‌ها در جهت ماندگاری در روستاها و مهاجرت معکوس را، توسعۀ شبکۀ ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: اگر چه در این راستا کارهای زیادی در روستاها انجام شده است، اما یکی از اقداماتی که بیشترین تأثیر را در ماندگاری روستاها داشته، بدون شک شبکه ملی اطلاعات است.

امید با تأکید بر اینکه در دولت دوازدهم شاهد رشد سه برابری در این بخش بودیم، اضافه کرد: روستاهای کشور در عرصه‌هایی مانند گازرسانی و شبکه آب‌رسانی نیز بهبود خوبی را تجربه کرده‌اند، اما در حوزه ارتباطات، شاهد اتصال هفته‌ای ۱۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات هستیم.

وی ایجاد اشتغال روستاییان را ثمرۀ توسعۀ شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات نبود، در این زمینه توفیق نداشتیم.

امید تاکید کرد: از سال ۹۶ تا به امروز، ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستائیان قرار گرفته است و زیرساخت مشاغلی مانند بوم‌گردی، به مدد شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

امید با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت اصلی توسعه بوم‌گردی روستاها است، اضافه کرد: امروز سهم اشتغال روستائیان از پنج درصد در سال ۹۶ به ۳۰ درصد رسیده است.

کمک بزرگ ایرانسل در توزیع عادلانه و متوازن خدمات در روستاها

در این مراسم دکتر مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعۀ امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز گفت: توسعۀ واقعی پایدار در کشور نیازمند توزیع متوازن جمعیت است که مقدمه آن، توزیع عادلانۀ خدمات و امکانات است. اگر این اتفاق نیافتد، کشور به توسعه پایدار نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی از سوی دستگاه‌های مختلف در جهت توزیع عادلانه و متوازن خدمات در روستاها صورت گرفته است، گفت: تعداد جمعیت روستایی کشور ۲۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. در همین حال، بیش از ۶۲ هزار روستا در کشور وجود دارد و از این تعداد، ۲۲هزار روستا دارای جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار هستند.

جمالی‌نژاد با تأکید بر اینکه به مدد همکاری و همراهی وزارت ارتباطات، بهره‌گیری از سامانه‌های مختلف در وزارت کشور شروع شده است، گفت:‌ در این زمینه ایرانسل، به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور خیلی به ما کمک کرده است. این سامانه‌های متنوع شامل مواردی از سامانه‌های عمرانی دهیاری‌ها، سامانه‌های مالی و اداری و بحث حوادث غیرمترقبه می‌شود.

وی با بیان اینکه ما با پوشش خوب روستاها توانستیم امکانات را در تمامی روستاها با وجود این سامانه‌ها عرضه کنیم، تصریح کرد: یکی از اهداف وزارت کشور، رفتن به سمت روستاهای هوشمند مانند شهرهای هوشمند است؛ به این معنی که مبنای توسعه آنها دانش باشد و خوشبختانه همه اینها با زحمتی که دوستان ایرانسل برای اتصال روستاها کشیده‌اند، امکان‌پذیر است.

ارتباط آنلاین با روستاهای شهنیز و گلانه

در این مراسم همچنین با برقراری نمادین اتصال تصویری روستای شهنیز در استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ایرانسل، ۶۰ روستای این استان با سرمایه گذاری حدود ۲۲۶ میلیارد ریال به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم تأکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی اجرای پروژه پایلوت اینترنت اشیا را دارد و امیدواریم در سال جهش تولید، با برقراری این اتصال جهش خوبی در حوزه توانمندسازی این استان انجام پذیرد.

در این رابطه نیز وزیر ارتباطات با اشاره به عزم جدی اپراتور ایرانسل در توسعه ارتباطات استان کهگیلویه و بویراحمد، تأکید کرد: یکی از استان‌هایی که در امر ارتباطات دچار عقب‌ماندگی بوده، کهگیلویه و بویراحمد است و ما از دکتر عباسی خواسته‌ایم که عنایت ویژه‌ای به این استان، داشته باشند. در عین حال بنا به دستور رئیس‌جمهور و مساعدت دکتر نوبخت در تأمین اعتبارات و عزم ایرانسل و سایر اپراتورها، تا پایان سال، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات می‌پیوندند.

در ادامۀ این مراسم، با برقراری ارتباط تصویری آنلاین با روستای گلانه شهرستان دیواندره در استان کردستان، از طریق شبکه ایرانسل، ۱۷۱ روستای این استان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

در ابتدای این مراسم، ایرانسل استقبال متفاوتی را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داد و  با حضور دو نفر با لباس‌های محلی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و کردستان (که امروز طی یک ارتباط آنلاین، به عنوان نمونۀ 1034 روستا، دو سایت ایرانسل در این دو استان رونمایی شد) که چهره‌ای شبیه به وزیر ارتباطات داشتند، ایرانسلی‌ها از وزیر ارتباطات استقبال کردند و پیراهن و توپ اختصاصی امضا شده توسط ستاره‌های لالیگا را به وی اهدا کردند.

در این مراسم، همچنین وزیر ارتباطات و مدیرعامل ایرانسل، با اهدای لوح، از نقش‌آفرینان ایرانسلی پروژه‌های راه‌اندازی بزرگترین مرکز دادۀ ایران و ایجاد دسترسی به 1034 روستا تقدیر کردند.

در پایان این مراسم نیز، وزیر ارتباطات از نمایشگاه دائمی حمایت از تولیدات داخلی و نمایشگاه آخرین دستاوردهای ایرانسل در عرصۀ زندگی دیجیتال، بازدید و با خبرنگاران حاضر در مراسم گفت‌وگو کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه